Erstatningsbil
På denne siden finner du nyttig informasjon om erstatningsbil hos Avis.
Informasjon for kunder med erstatningsbil
Avis tilbyr en sømløs leieopplevelse for deg som trenger erstatningsbil. For spørsmål om erstatningsbil / leiebildekning via din bilforsikring, se våre ofte stilte spørsmål lenger ned på siden.
Gjelder følgende for deg?
Skade på egen bil, som dekkes av ditt forsikringsselskap
Feil eller mangler på egen bil som skal utbedres på garanti og dekkes av verksted
Er i påvente av ny bil og leasingselskapet tilbyr leiebil
Kontakt oss på tlf. 66 77 11 25 (Besvares mellom 09-15 i ukedager).
OFTE STILTE SPØRSMÅL
Hvor mange dager dekker min forsikring?
Svar: Sjekk din forsikringsavtale på nett eller i papirform. Vi har ikke innsyn i din forsikringsavtale. Viktig at leietaker selv opplyser bestiller om hva de har dekning for.
Hvilken type bil kan jeg bestille?
Svar: Sjekk din forsikringsavtale på nett eller i papirform. Avis har ikke innsyn i din forsikringsavtale. Bilstørrelse og modell kan ikke garanteres. Vi kan registrere ønsker og behov ved bestilling og vil gjøre så godt vi kan for å finne en bil som fyller deres behov.
Hva må jeg betale for?
Svar: Forsikringsselskapet ditt betaler for leie i henhold til det du har dekning for, ved eventuelt bestilling utenfor dekning, vil leietaker bli belastet.
Driftskostnader som bensin, lading, parkeringsgebyr, bøter, bompasseringer etc. er leietaker selv ansvarlig for.
Jeg har fått en SMS som ber meg om å legge inn betalingskort. Hvorfor må jeg legge dette inn?
Svar: Hvis ikke betalingskortet ditt er lagt inn, får vi ikke kjørt ut bilen til leveringsstedet. Forsikringsselskapet betaler for leie i henhold til det du har dekning for. Eventuelle bøter, bompasseringer, parkeringsgebyr er leietaker selv ansvarlig for. Unntak vil være dersom du har en bil via et leasingselskap som har avtale med oss. Da kan du kontakte oss på 66 77 11 25 for å få lagt inn de som betaler.
Jeg får ikke lagt inn kredittkortet mitt via linken?
Svar: Ditt navn må skrives eksakt på samme måte som på bestillingen. Se første SMS du fikk, der står navnet ditt skrevet som i bestillingen. Hvis du fortsatt ikke får det til, så ringer du oss på 66 77 11 25.
Kan jeg bruke min egen bombrikke?
Svar: Nei, alle Avis biler har egne brikker.
Hvordan/når blir bom belastet?
Svar: Bompasseringer blir belastet etter endt leieforhold.
Hva skjer hvis jeg får parkeringsbot?
Svar: Bot må betales direkte til utsteder. Ved manglende betaling vil Avis få parkeringsboten med et gebyr fra utsteder, og vil etterbelaste leietaker dette + et administrasjons gebyr.
Hva skjer om jeg parkerer på skiltgjenkjenningsparkering (APCOA/Easypark etc)?
Svar: Parkering må betales på stedet. Ved manglende betaling vil Avis få parkeringsavgiften med et gebyr fra utsteder, og vil etterbelaste leietaker dette + et administrasjons gebyr.
Kan jeg bruke parkerings-app?
Svar: Ja, men husk å slette reg.nr etter endt leie. Hvis man glemmer å slette reg.nr etter endt leie, kan ikke Avis Bilutleie kreditere eventuelle belastninger for parkering.
Hvor og når får jeg kvittering?
Svar: Dersom mailadressen er registrert ved bestilling vil kvittering sendes automatisk per e-post. Dersom mailadresse ikke er registrert kan kvittering hentes ved å gå inn her: Avis Site Search
Må jeg fylle opp tanken eller lade opp bilen etter endt leie?
Svar: Nei, men det lønner seg. Manglende drivstoff eller lading etterbelastes med tilhørende gebyr. Elbil må leveres med minimum 70% for å unngå kostnad.
Hvem kan kjøre leiebilen?
Svar: Alle i nærmeste familie med godkjent førerkort.
Koster det noe med flere sjåfører?
Nei, men førere under 19 år har høyere egenandel ved skade.
Hva skjer hvis jeg skader bilen?
Svar: Skademelding må fylles ut og leveres til utleiestasjon. Skade estimeres, og du vil bli belastet egenandel iht. leiekontrakt + administrasjonsgebyr.
Jeg blir forsinket til avtalen, hva gjør jeg?
Svar: Bilen holdes 15 minutter før og 15 minutter etter reservert klokkeslett. Hvis man kommer tidligere/senere enn det, så ring 66771125, så ordner vi det.
Når og hvor skal jeg levere inn leiebilen?
Svar: Innleveringsdato er bare et estimat, trenger du flere dager enn det som er bestilt, så ringer du 66771125, så fikser vi dette. Hvis du leverer inn bilen tidligere, så vil leien bli avsluttet. Bilen leveres inn samme sted som du hentet den ut. Trenger du å levere et annet sted, så ring 66771125, så kan vi se på mulighetene.
Hvorfor står det på leiekontrakt at jeg skal betale for leien?
Svar: Sum på kontrakt er estimert kostnad for leieforhold iht. kontrakt/reservasjon. Ved avsluttet leie kalkuleres antall dager/kostnad og ditt forsikringsselskap/verksted faktureres iht. dekning.
Mitt forsikringsselskap dekker en gitt sum kr pr dag, hvor mye må jeg betale?
Svar: Ditt forsikringsselskap har egen avtalepris hos oss. Prisene du ser på avis.no gjelder private leier.
Må jeg vaske bilen før levering?
Svar: Nei, ved rengjøring etter normal bruk vil det ikke være nødvendig eller påløpe noen kostnader.
Det er tillat med dyr i våre biler, men kun i bur. Spor av dyr eller røyk vil medføre gebyr for rens av bil.